Reisimisest lapsega (vol1)

Nüüdseks oleme juba lapsega mõned korrad reisinud ja selle käigus palju õppinud, mis lapsel ja endalgi reisimise kergemaks ja lõbusamaks teeb. Jagan teiega neid tarkuseid ja tähelepanekuid, aga jagan postituse kaheks – lennureis lapsega ja Roadtrip lapsega (autoga), sest muidu tuleb postitus pikk ja raske jälgida, pealegi on need ikka päris erinevad reisid…Lennureisid olid meil eelmisel kevadel Viini (siis oli tibu kohe-kohe 2 saamas), aga sellest ma juba kirjutasin postituses: “Suuuur seiklus ehk viimasel hetkel lennule kolmekesi”ja see aasta nüüd Itaalia (enne kolmeseks saamist). Suvel olime aga 3 nädalat autoga reisil (vahetult pärast seda, kui Stella sai 3), sihtkohaks Itaalia, aga peatusime teepeal erinevates riikides, erinevates linnades ning ööbisime hotellides…Selle postituse pühendan lennureisile lapsega – ma täpsustan igaksjuhuks, et meie reisid ei ole üldjuhul sellised tüüpilised Egiptuse või Türgi puhkused, kus oled lihtsalt hotellis või rannas ja koguaeg ühe koha peal… Meile meeldib natuke ka avastada maad ja ringi sõita, seega on vaja arvestada sellega, et lapsel oleks lõbus ja varuda autosse mõned vajalikud asjad (ma ei räägi siin loomulikult varuriietest, mis on ilmselt igaühel alati kaasas või mähkudest vms… ).

Räägin siis kõigepealt  veidike üldistest tähelepanekutest ja siis sellest, millega peaks lapsega reisides arvestama ja mida õppisime…

Lendasime Milano-Bergamo lennujaama ja kuna meil oli plaanis avastada Põhja-Itaaliat, siis rentisime kohe lennujaamast ka auto (loomulikult koos turvatooliga). Siit ka esimene tarkus:
1. Võta rendiauto ja turvatool usaldusväärsest rendifirmast – soovitan väga hoolikalt valida rendifirmat (nt Hertz). Samuti soovitan valida täiskasko 0-omavastutusega, sest itaallaste liikluskultuur on pehmeltöeldes teistsugune kui meil siin…
Meie valik oli väga lihtne – tahtsime Itaalia autot ja viimane, mis veel linnamaasturite klassist saadaval oli ööl, mil sinna jõudsime, oli veidi tuunitud Fiat 500X, selle võtsimegi:)
Hotelli võtsime lennujaamast 10-15min sõidu kaugusel ja valisime selle puhtalt piltide ja review’de järgi – meil oli vaja ilusat, kaasaegset, puhast ja suurt tuba, sest nii pikka puhkust (poolteist nädalat) ei tahtnud päris pisikeses 15-ruuduses standard-roomis veeta. Oleme ju kolmekesi ja meie tibu tahab ikka õhtuti natuke möllata ja joosta… Mis puutub puhtusesse ja kaasaegsesse sisustusse, siis meie kogemus on selline, et:
2. Reisides ei tasu meie hotelle ja spaasid võrdluseks võtta ja kui tahad ilusat elamust, siis ei tasu valida alla 4tärnist hotelli. Ma tean, kuidas see võib kõlada, aga üldiselt nii on…
3. Päris Milano kesklinnas hotelli ei tahtnud – meil oli plaanis autoga veidi maad avastada ja suurlinna liikluses on puhkusel ajakadu niivõrd suur, et meil oleks mitu tundi iga päev ummikutele kulunud. Lisaks on Milanos parkimisega kitsad lood, eriti nädalalõppudel. Pluss kõigele lisaks on neil seal mingi linnamaks kaa…  Eelistasime pigem mõnda hotelli, mis oleks Milano lähiümbruses.
Meie peatusime One Hotel ****Bergamo’s ja võtsime seal Junior sviidi, mis oli väga mõnus, ruumikas, puhas, suure vannitoa ja rõduga tuba. Teenindajad olid kõik väga mõistvad ja viisakad. Samuti suhtusid nad mõistvalt meie hilisesse ärkamisse ja meie tuba koristati alati viimasena. Ühesõnaga väga mõnus oli:)
Nüüd aga konkreetselt lapsega reisimise tähelepanekute juurde:
1. Esimene on muidugi lennureis ise – sinna lennates saime lapsele veel selle Ema-ja-lapse-rihma, aga tagasitulles öedi, et tegelikult alates 2.eluaastast ta nii enam sõita ei tohi! Väga tähtis on lapsel lasta koguaeg neelata, sest kui tal kõrvad lukku lähevad või valutama hakkavad, siis on kisa lahti ja seda on juba palju raskem parandada. Selleks on kaks supernippi:
*mingi äge veega joogipudel, kust ta oleks nõus pidevalt jooma
*tadaa! Superleiutis – astelpaju ja C-vitamiiniga pulgakommid väikelastele (meil kunagi perearst soovitas neid kui lapsel kurguvalu pärast palju neelata oli vaja). Selle kommi lutsutamiseks kulub tal võib-olla isegi tund aega! Ja see on kõigele lisaks ka üldisele tervisele hea!
*Lisaks sellele peaks lapsel olema mõnus, mugav ja soe riietus, et tal oleks mõnus mängida ja lennukis külm ei hakkaks:)
2. Teine lennureisi probleem on muidugi igavus lapsel. Kuna meil oli niikuinii vaja reisile tegevusi kaasa võtta, et tal autosõitudel ja hotellis õhtuti midagi huvitavat teha oleks, siis pakkisin need tema seljakotti ja saime lennukis mängida. Toon välja mõned lennukis mängimiseks sobivad asjad:
*Veepliiatsiga värviraamat (mina olen neid prismadest ostnud). Need on sellised erilised paksulehelised värviraamatud, millel on kaasas veepliiats, mida saab siis ise veega täita. Ja kui selle veepliiatsiga üle paberi käia, ilmubki pilt! Ohutu (sest sinna läheb tavaline kraanivesi, mida lennukivetsus saad sisse panna) ja lapsel on tükiks ajaks tegevust! Samad raamatud sobivad väga hästi ka autos värvimiseks – ei mäkerda midagi ära ja pakub palju rõõmu!
*Mõned LEGO mehikesed, kellega saaks mängida (ära jagada emme, issi ja lapse vahel need ja mängida mingeid rollimänge)
*Trips-traps-trull! Jah! See vana hea mäng on tänagi veel väga äge laste jaoks:D! Pole vaja midagi muud kui paar pliiatsit ja paber:)
*Juturaamat – nii saab laps vahepeal juua oma vett ja lutsutada astelpaju pulgakat ja sina talle rahustavat muinasjuttu jutustada:)
*Pabertaskurätikute pakk – see on suur leiutis! Lihtsalt anna see lapsele – ta kühveldab kõik salfakad sealt pakist välja, tõmbab need sirgeks, saate nendest erinevaid asju voltida ja mängida ja samas on see niikuinii vajalik asi, mida kaasa võtta:)
*Natuke võib muidugi abiks võtta ka IPad`i või telefoni – meie tõmbasime mõned arendavad mängud (nagu Doctor Pets, Masha Doctor, Masha cleaning the room), et ta saaks vajadusel natuke ka seal mängida. Autosõidu puhul ma ekraane väga ei poolda, sest autosõidu ajal raputab oluliselt rohkem, pilt, mida laps silmadega pingsalt jälgib, hüppab ja liigub pidevalt, seega see ainult väga kriisiolukordadeks (kui ülipikk sõit vaja kuidagi üle elada ja muu enam ei aita).
2. Turvatoolist juba rääkisin üleval natuke (see on ilmselge ja siinkohal rohkem ei peatugi)
3. Kohapealt ostsime esimesel päeval kohe asjad, mida ei saanud/ei viitsinud kaasa võtta, näiteks:
* lapse pissipott, mis alati autos meiega kaasas sõitis (ja sõidab muidu kaa) ja võimaldas meil teeäärtes iga ilmaga teha lapsega autost lahkumata pissipeatus. See on eriti oluline kiirteede ääres, kus peatuda saab ainult SOS “taskutes” ja seal lapsega autost väljumine oleks ääretult ohtlik! Lisaks ei välju ju autost lapsega kui väljas paduvihm jne…
*niisked salfakad igaks elujuhtumiks (nagu siingi:))) Need on tõesti maailmaparim leiutis!
* igasugused suured potsikud – shampoonid, dushigeelid, päikesekreemid jms – kõik, mida sa ei jaksa kaasa vedada ja mida lennureisi puhul polegi võimalik teha (juhul kui sa muidugi kõigi potsikute pärast lisapagasit võtta ei taha)
*Lisaks muidugi maniküürkäärid – oeh, ma tõesti vihkan seda, et iga kord reisil pean  need ostma ja siis viimasel päeval ära viskama, no miks ei tohi neid kaasa võtta!? Nii vihale ajab… Aga jah… Sellise pudi-padi jaoks oli vaja meil ASAP poes käia:)
Püüdsime avastada ja seigelda nii palju kui tibu lubab… Õnneks on ta juba päris suur tüdruk ja kui teda sõidu ajal lõbustada igasugu mängudega või hoopis magama panna autosse, siis võivad sõidud täitsa meeldima hakata:)
4. Loomulikult peab otsima meelelahutust nii endale kui lapsele, mida me muidugi ka tegime – kui oli väljasõit, siis mõtlesime alati, mida temal seal teha oleks ja sõidud toimusid üldjuhul tududes, sest sihtkohta sõites oli tal tavaliselt tavapärane lõunauni ja tagasiteel magas ta lihtsalt sellepärast,  et oli nii väsinud ja nii palju emotsioone kogenud.
5. Lapsele ilusaid mälestusi reisist! Traditsiooniliselt käisime ka muidugi loomaaias Parco Faunistico Le Cornelle. See oli üks tõsiselt kihvt loomaaed, sealne atmosfäär oli kohe kuidagi mõnus, loomadel olid nii avarad ja head kodud, neid oli sealt hästi näha ja lisaks saime veel väikese rongiga sõita ringi kohtades, kuhu muidu poleks pääsenud. See oli väga äge päev, mis oli eelkõige muidugi mõeldud tibu lõbustamiseks, aga tegelikult saime seal kõik kolmekesi lapsed olla:)
6. Nagu juba jõudsin mainida, siis autosõite planeerisine tibu unede järgi ja saime päris rahulikult igalpool käia:) Käisime jalutamas, shoppamas ja kõikjal, kus tahtsime käia ja kui nägime, et Tellu väsinud, siis lihtsalt oligi tagasisõidu aeg:)

Vot selliseid tarkuseid õppisime oma reisil:)Kuidas teie lastega reisite? Kas käite ka maid avastamas või puhkate pigem kohapeal?Püüan lähiajal kirjutada ka meie seikluterohkest Roadtripist Itaaliasse – autoga, kolmekesi (või noh, neljakesi, sest Subsu on meie pereliige juba).

Tsau-pakaa, kirjutame?
Anyta
Minu tegemistel saad rohkem silma peal hoida  Instagramis😉

(Visited 118 times, 1 visits today)